رواياتي📖📚
34.5K subscribers
18.9K photos
17 videos
428 files
1.07K links
⚠️ اجمل واحدث الروايات والكتاب

أكبر مكتبه للروايات

📖روايات الف شكل ولون


للتواصل @wessam1412

للطلبات @Rwayati_bot

رابط القناه

https://tttttt.me/+PcBTfMKDS4ab2Mv1
Download Telegram
*#ابنه~الشيطان*
*#الجزء~الثاني*
*#عشقتك~مجنونتي《29》*
*♡♡♡ــــــــــــــــــ★★★ــــــــــــــــــــ♡♡♡*‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏
كان حسام ينظر بجانبه السماء سوداء ولا يوجد هناك شئ فقط بعض الانوار الصغيره التي يراها نظر بجانبه وجدها نائمه مثل الطفل علي كتفه فبعد انتهاء عقد القران أخذها ورحلوا مباشره بعد الانتهاء من لحظه الوداع وبكاء والدته وتوصيه جميله له ان يعتني بها كيف توصيه ان يعتني بروحه بصغيرته التي عشقها حد النخاع اغمض عين بألم عندما تذكر اليوم الذي غيره هكذا
Flash back
دخل حسام المكتب وهو ينظر لهذا الذي يجلس بكل هيبه
مالك وهو يرفع رأسه ويبتسم / تعالي يا حسام اتفضل اقعد
دخل حسام وهو يفكر تري ما الذي جعل زوج عمته يناديه نظر لمالك ينتظر منه التحدث
تحدث مالك بعد صمت دام طويلا / أسد بلغني انك عايز تعجل كتب الكتاب وتخليه بكرة
حسام وهو يهز رأسه / ايوه يا عمي لان بكره بليل هسافر
مالك وهو ينهض ويجلس مقابله / طب انت تعرف حاجه عن حياه سما
توتر حسام وهز رأسه نفيا ابتسم مالك بسخريه / انت بتكدب عليا يا حسام.؟؟
حسام وهو ينظر له بتوتر اكبر كيف يمكنه التخلص من حصاره
مالك وهو ينظر له نظره اخترقت روحه / انا عارف كل حاجه موضوع الصور والشقة اللي انت روحت وجبت منها سما والشاب اللي ضربته بالنار فكرك مسمعتش عن خبره ليه
نظر له حسام بصدمه حسنا هو يعترف انه حقا مخيف
مالك ببسمه سخريه / كل واحد في العيله دي عارف عنه أي حاجه ممكن تيجي في بالك زي ما عارف كويس اوي ان سما مدمنه مخدرات
رفع حسام رأسه اليه بفزع
مالك باسف / بس للاسف اتأخرت لحد ما عرفت بس اللي متعرفهوش يا حسام ان سما مظلومه في كل دة
نظر له حسام ليكمل
مالك وهو يتنفس بحده / طبعا انت فاكر لما سما وخالد انخطفوا وهما صغيرين لمدة خمس سنين
بسبب اني كنت وقتها في مهمة قدر الكلب اللي اسمه كمال انه يهربهم علي تركيا ومنها لامريكا وكل شوية يغير دوله لحد ما وصل ليا خبر بمكانه لكن وقتها كان فات الأوان وتأخرت اوي وكان التمن هو براءه طفلين انسرقت منهم خصوصا سما
نظر له حسام وهو يعرف ان القادم سئ وجدا
مالك وهو يٱخذ نفس باختناق / سما تم اغتصابها وهي طفله
اهتز قلبه بشده وهو يحاول نفي ما سمعه اكيد لا لم يحدث لها هذا
مالك وهو يحاول التماسك / ومش بس كده كمان اتعرضت لناس ساديه استخدمت معاها ابشع وسائل العنف طفله 7 سنين عاشت وشافت ده كله متخيل لما تكبر هتكون ايه وعرفت كمان انها اكتر من مرة كانت هتموت منهم بسبب سنها
ابتسم بألم / مش عارف الصراحه ازاي حد في جسمها وسنها يستحمل ده كله
كان حسام يمنع نزول دموعه بألم
مالك وهو يربت عليها / اسد مقدرش يقول الكلام ده ليك فكلفني انا اقوله ليك خلي بالك من سما هي شافت كتير يا حسام سما محتاجة دكتور نفسي
هز حسام رأسه وابتسم له بسمة موجوعه واستأذنه للرحيل خرج بسرعه وصعد لسيارته وقادها بسرعه رهيبه حتي وصل لمنزله صعد لشقته هو وأغلق الباب بقوه وهنا سمح لنفسه بالانهيار صرخ بقوه حتي برزت عروقه /اااااااااااااااااااااااااااااااه
نظر حوله وهي يبكي بشده ويتخيل صغيرته وهي تصرخ طلبا للنجده وضع يده علي اذنه وهو يصرخ بالم ووجع كان يبكي بشدة ويصرخ وكل كلام مالك يعاد عليه ونظرتها اه والمها وتشتتها صرخ وصرخ وصرخ حتي ضعف صوته سقط أرضا من التعب ووقع في عالم بعيد
Back
آفاق من ذكرياته علي تحركها فتحت عينها ببطئ ونظرت له ببسمه طفوليه قليلا ثم نامت مجددا امسك يدها وقبلها بحب شديد واغمض عينه وهو يعد نفسه قبلها ان لن يعود الا ومعه سما الصغيرة البريئه سيعالجها ولو اضطر ان يقطع من روحه ليداوي روحها هذا وعد

قام كلا من ليث وعبدالرحمن بالتسلل لهذا الكهف الذي يجتمع به بعض الاعضاء التكفيرية كانوا ينظرون للمحيط بكل دقه وعمليه
ليث وهو يتحدث بصوت منخفض / الجهه الشرقيه
هز عبدالرحمن رأسه اليه واتجه الي الجهه الشرقيه وليث للغربيه وقاموا بزرع متفجرات كثيره في كل مكان تحدث ليث في الجهاز الذي أمامه / عبده هدخل لجوه هجيب سليم الزناتي أمن ضهري
عبدالرحمن / علم
دخل ليث يتسحب علي أطراف اصابعه حتي لا يشعر به احد قابله احد الرجال في الممر الذي يؤدي لغرف الكهف ولم يستطع ان ينطق بكلمه لان ليث كان قد قتله سار للداخل وهو ينظر حوله بحذر حتي وصل لمنطقه مركز الكهف واسعه يتفرع منها غرف كثيره سمع صوته خلفه يضحك بقذاره / والله ووقعتوا يا حضره الظابط استدار ليث ليواجهه
👍42
*#ابنه~الشيطان*
*#الجزء~الثاني*
*#عشقتك~مجنونتي《30》*
*♡♡♡ــــــــــــــــــ★★★ــــــــــــــــــــ♡♡♡*​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏
​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​ ‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​ ​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏ ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​
نظر مراد لهم بشر ثم نظر لهذا الشاب الذي ازعج زوجته وكان ينظر لها في آخر مره /انت االي طلعت الكلام ده صح
نظر له بسخريه ثم تحدث بتكبر / ايوه انا
مراد وهو يبتسم بسوداويه ويقترب منه ببسمه مرعبه وتحدث بهمس بجانب اذنه / انت اللي جبته لنفسك
ثم ابتعد عنه ونظر في عينه نظره جعلت الشاب يبتلع ريقه برعب
التفت الجميع علي صوت فتح الباب و جدوا روجى تدخل وكانت تنظر في الأرض
وقع قلب مراد وركض لها / روجى مالك
رفعت هي نظرها حينما سمعت صوته
بينما هو قبض علي يده بشده وبرزت عروقه بطريقه مرعبه وتحدث بصوت مخيف / من اللي خلاك تعيطي كده
روجي وقد سقطت دموعها مجددا وكانت عينها حمراء جدا وتحدثت بصوت خافت / مفيش حد انا كنت تعبانه
نظر مراد لها وهي تحاول اخفاض بصرها لتمنع عنه رؤيتها رفع وجهها بحنان ومسح دموعها تحت النظرات المصدومه من تعامله هذا فالجميع يعرف من هو مراد الشريف وكيف يتصرف مع الجميع
مراد وهو يجذبها لاحضانه ويقبل رأسها متجاهلا الجميع حوله / طب ليه بتبكي طالما مفيش حد
بكت روجى اكثر ودفنت وجهها في صدره بينما هو نظر له نظره غاضبه وتحدث ببرود ظاهري / دلوقتي انت وانت وانتي متحولين لمكتب العميد ده غير اللي انا هعمله بنفسي
تحدث الشاب بسخريه / ايه هتقولهم كشفوني انت وعشيقتي
مراد بحده وسخريه لاذعه / لا هقولهم اتكلموا بالسوء عن زوجه مراد الشريف روجي الشريف
نظر الجميع بصدمه وعلت الهمس في المكان
الفتاه التي كانت تتحدث عنها / مراتك
مراد بسخريه / ايوه مراتي اللي حضراتكم غلطوا فيها دلوقتي وانا اسامح في اي شئ إلا مراتي
ثم سحب روجي وخرج وهو يضمها له اخذ يهدأها وهو يذهب بها تجاه مكتبه حتي رأي نور ومالك يخرجون من الممر نظر لهم بتعجب هذا ليس الدور المخصص لغرفه عبدالرحمن

دانه وهي تنظر له بتعجب / ها أنت قولت ايه
ليث وهو يبتسم / قولت تتجوزيني
دانه وهي تنظر حولها / قصدك انا
ليث بضحكه اسرتها / هو في غيرك
دانه وهي تتحدث بغباء / القرعه كانت لسه هنا يمكن قصدك عليها
ليث وهو يقترب منها اكثر ويتحدث بهمس اذاب البقيه منها همس لها بعذاب بسبب عشقه لها / ايوه يا دانه قصدي عليكي انتي تتجوزيني دانه انا بحبك
نظرت دانه له بدموع / بس انا انا
ليث وهو يضيق عينه / انت رافضه عشان انا اعم..
دانه بسرعه وهي يدها علي فمه / لا والله مش كده هو بس
اخذت تتنفس لتهدأ نفسها / انا بس متفاجأة من الموضوع حضرتك انا بشتغل هنا من فتره مش طويله خالص عشان كدة
ليث وهو يعود لمكتبه ويجلس عليها ويتحدث وهو يتنهد / هسيبلك فرصه تفكري يا دانه وبعدين تديني رأيك
اخذت دانه حقيبتها وتحدثت بصوت خافت / تمام
ثم ركضت للخارج لاتصدق انها خرجت من المكان كاد تنفسها يقف تماما من هول ما حدث لها مازالت لاتصدق هو طلب منها الزواج حقا؟؟؟؟

نظرت سما التي كانت تأكل الايس كريم لحسام الذي يتحدث في الهاتف بجانبها وهم يجلسون علي كراسي مقابل البحر
نظرت للبحر بشرود هي حتي الآن بخير الا ان تأتيها النوبه وهي تؤكد انها قريبه جدا حيث انها بدأت تشعر بألم في جسدها كله وهذا ينبؤ ان النوبه قريبا جدا اغمضت عينها وهي تحاول أن تداري دموعها عنه ليس بعد هذه السعاده يراها في نوبه هي لاتريده ان يعود لقسوته اذا وجدها تمر بنوبه اخري وهي لاتكون بطبيعتها هي حقا خائفه كثيرا
👍4