🔴 بررسی روایات سفیانی (۱)
🔴 پادشاه شدن سفیانی بر مناطق پنجگانه شام؛ وقتی سفیانی پادشاه شد با سلاح به ما رو بیاورید؛ خشم سفیانی بر دو شهر عراق؛ آتش او بر مکّه و مدینه
🌕 محمد بن شریح گوید:
به امام صادق💐 گفتم: فدایت شوم من میترسم که حج نکنم پس چیزی یادم دهید که چون رخ داد با آن احساس راحتی کنم و گردنم را به سوی آن بکشم! امام فرمودند: زمانی که سفیانی مالک مناطق پنجگانه یعنی شام شد، پس چون بر مناطق شام غالب شد به سوی ما رو بیاورید! به ایشان گفتم: در میان سلاح؟ فرمودند: در میان سلاح؛ سپس فرمودند: هشدار یقیناً برای او خشمی بر آن دو شهر و آتشی سخت بر مکّه و مدینه هست.
✅ شـــرح: در این حدیث ظاهراً راوی دنبال زمان یا نشانهای برای قیام میگشته تا دلش از غصه اینکه شاید نتواند برود حج آرام گیرد و امام💐 بدون اشاره به اینکه هنوز خیلی تا قیام موعود باقی مانده، از میان نشانههای اصلی، فقط سفیانی را متذکر میشوند و چند مطلب مهم درباره او میفرمایند:
الف): سفیانی به معنای کسی که از نسل ابو سفیان، حکومت مناطق پنجگانه را در دست میگیرد: «اَلسُّفْيَانِيُّ إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ، يَعْنِي اَلشَّامَ» و ما نمیدانیم توضیح «یعنی» توسط امام💐 بیان شده یا راوی؛ ولی طبق احادیث دیگری که خواهید خواند، این توضیح درست است و محل حکومت او مناطق شام با مرکزیت دمشق میباشد. همچنانکه خود حدیث بلافاصله تصریح کرده که مرادش مناطق شام است: «فَإِذَا ظَهَرَ عَلَی كُوَرِ اَلشَّامِ.»
ب): مراد از «ظَهَرَ عَلَی» یعنی بر مناطق شام غلبه و سلطه پیدا کند که لازمهاش خروج است؛ نه ظهور به معنای آشکار شدن؛ و تفضیل مطلب در آینده خواهد آمد. در نتیجه سفیانی خروجی در شام دارد که منجر به پیروزی او و تشکیل حکومت میگردد و البته قبلش تصریح کرده بود که او در این مناطق به حکومت میرسد: «إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ.»
ج): تشکیل حکومت توسط سفیانی نشانه نزدیک به قیام قائم💐 است و به قدری فاصله کم است که امام💐 دستور مسلح شدن و به سمت ایشان رفتن میدهند که با توجه به اینکه امام صادق💐 در مدینه بودند و نیز سکونت حضرت مهدی💐 پس از ظهور و قبل از قیام در این شهر میباشد، مراد از به «به سوی ما» یعنی شهر مدینه که البته در روایت دیگری به آن تصریح شده و «ما» نیز یعنی امامی از اهلبیت🔸 که همان قائم موعود میباشد.
د): زمان این آمدن وقتی است که سفیانی مناطق پنجگانه شام را به سلطه خود درآورد؛ نه زمانی که ابتدا به خروج نماید، و دلیل این تاخیر آن است که تا او بر مناطق پنجگانه تسلط پیدا نکند نمیتواند به عراق یورش ببرد؛ پس فعلاً جان شیعیان عراق در خطر نیست. اما با غلبه او بر مناطق شام، وی درصددِ حمله به عراق بر میآید و دیگر جایی برای ماندن در عراق باقی نمیماند. و البته در آینده ذیل عنوان مستقلی، به این موضوع خواهیم پرداخت که چه زمانی باید اهل عراق به سمت مدینه فرار کنند.
هـ): مراد از آن دو شهر در اینجا بیان نشده؛ ولی در نقلهای متعدد به کوفه و بصره اصطلاحاً «مصرین» اطلاق شده و از دیگر روایات سفیانی روشن است که یکی از آن دو شهر، کوفه در عراق میباشد و ممکن است مراد از شهر دوم نیز بغداد باشد که در حدیث هشتاد و یکم درباره کشتار وسیع در آن به هنگام یورش سفیانی سخن گفته شده. همچنانکه طبق احادیث دیگر، او لشکری به مدینه برای قتل و عراق میفرستد؛ پس منظور از آتشی سخت، آتش جنگ و آشوب است؛ امّا نسبت به مکه، طبق روایات شیعه، موفقیتی ندارد و لشکر او نرسیده به مکّه به زمین فرو خواهند رفت. امّا طبق حدیث هشتم ظاهراً خود مردم مکّه با حکومت او در شام همراهی کرده و برای وی آدم میکشند و شاید منظور این حدیث، همان است.
بنابراین در همین جملات کوتاه دقیقاً به هر سه حرکت سفیانی در دمشق و عراق و عربستان پرداخته شده، و پادشاهی او که ناشی از خروج است علامتی اصلی تلقی و محدوده حکومت وی بیان گشته و فاصله آن تا زمان ظهور، بسیار کم انگاشته شده و مکان قیام قائم💐 عربستان دانسته شده.
🌕 متن عربی حدیث:
حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ شُرَيْحٍ عَنْ أَسْعَرَ بْنِ عَمْرٍو اَلْجُعْفِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ شُرَيْحٍ: أَنَّهُ قَالَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَخَافُ أَنْ لاَ أَحُجَّ، فَأَعْلِمْنِي شَيْئاً إِذَا كَانَ أَسْتَرِيحُ إِلَيْهِ وَ أَمُدُّ إِلَيْهِ عُنُقِي قَالَ: اَلسُّفْيَانِيُّ إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ يَعْنِي اَلشَّامَ فَإِذَا ظَهَرَ عَلَی كُوَرِ اَلشَّامِ فَأَقْبِلُوا إِلَيْنَا قَالَ: قُلْتُ لَهُ: فِي اَلسِّلاَحِ؟ قَالَ: فِي اَلسِّلاَحِ، ثُمَّ قَالَ: أَمَا إِنَّ لَهُ شِرَّةً عَلَی اَلْمِصْرَيْنِ وَ حُطَمَةً عَلَی مَكَّةَ وَ اَلْمَدِينَةِ.
📗الأصول الستة عشر، ص ۲۲۶
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 پادشاه شدن سفیانی بر مناطق پنجگانه شام؛ وقتی سفیانی پادشاه شد با سلاح به ما رو بیاورید؛ خشم سفیانی بر دو شهر عراق؛ آتش او بر مکّه و مدینه
🌕 محمد بن شریح گوید:
به امام صادق
الف): سفیانی به معنای کسی که از نسل ابو سفیان، حکومت مناطق پنجگانه را در دست میگیرد: «اَلسُّفْيَانِيُّ إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ، يَعْنِي اَلشَّامَ» و ما نمیدانیم توضیح «یعنی» توسط امام
ب): مراد از «ظَهَرَ عَلَی» یعنی بر مناطق شام غلبه و سلطه پیدا کند که لازمهاش خروج است؛ نه ظهور به معنای آشکار شدن؛ و تفضیل مطلب در آینده خواهد آمد. در نتیجه سفیانی خروجی در شام دارد که منجر به پیروزی او و تشکیل حکومت میگردد و البته قبلش تصریح کرده بود که او در این مناطق به حکومت میرسد: «إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ.»
ج): تشکیل حکومت توسط سفیانی نشانه نزدیک به قیام قائم
د): زمان این آمدن وقتی است که سفیانی مناطق پنجگانه شام را به سلطه خود درآورد؛ نه زمانی که ابتدا به خروج نماید، و دلیل این تاخیر آن است که تا او بر مناطق پنجگانه تسلط پیدا نکند نمیتواند به عراق یورش ببرد؛ پس فعلاً جان شیعیان عراق در خطر نیست. اما با غلبه او بر مناطق شام، وی درصددِ حمله به عراق بر میآید و دیگر جایی برای ماندن در عراق باقی نمیماند. و البته در آینده ذیل عنوان مستقلی، به این موضوع خواهیم پرداخت که چه زمانی باید اهل عراق به سمت مدینه فرار کنند.
هـ): مراد از آن دو شهر در اینجا بیان نشده؛ ولی در نقلهای متعدد به کوفه و بصره اصطلاحاً «مصرین» اطلاق شده و از دیگر روایات سفیانی روشن است که یکی از آن دو شهر، کوفه در عراق میباشد و ممکن است مراد از شهر دوم نیز بغداد باشد که در حدیث هشتاد و یکم درباره کشتار وسیع در آن به هنگام یورش سفیانی سخن گفته شده. همچنانکه طبق احادیث دیگر، او لشکری به مدینه برای قتل و عراق میفرستد؛ پس منظور از آتشی سخت، آتش جنگ و آشوب است؛ امّا نسبت به مکه، طبق روایات شیعه، موفقیتی ندارد و لشکر او نرسیده به مکّه به زمین فرو خواهند رفت. امّا طبق حدیث هشتم ظاهراً خود مردم مکّه با حکومت او در شام همراهی کرده و برای وی آدم میکشند و شاید منظور این حدیث، همان است.
بنابراین در همین جملات کوتاه دقیقاً به هر سه حرکت سفیانی در دمشق و عراق و عربستان پرداخته شده، و پادشاهی او که ناشی از خروج است علامتی اصلی تلقی و محدوده حکومت وی بیان گشته و فاصله آن تا زمان ظهور، بسیار کم انگاشته شده و مکان قیام قائم
🌕 متن عربی حدیث:
حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ شُرَيْحٍ عَنْ أَسْعَرَ بْنِ عَمْرٍو اَلْجُعْفِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ شُرَيْحٍ: أَنَّهُ قَالَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَخَافُ أَنْ لاَ أَحُجَّ، فَأَعْلِمْنِي شَيْئاً إِذَا كَانَ أَسْتَرِيحُ إِلَيْهِ وَ أَمُدُّ إِلَيْهِ عُنُقِي قَالَ: اَلسُّفْيَانِيُّ إِذَا مَلَكَ اَلْكُوَرَ اَلْخَمْسَ يَعْنِي اَلشَّامَ فَإِذَا ظَهَرَ عَلَی كُوَرِ اَلشَّامِ فَأَقْبِلُوا إِلَيْنَا قَالَ: قُلْتُ لَهُ: فِي اَلسِّلاَحِ؟ قَالَ: فِي اَلسِّلاَحِ، ثُمَّ قَالَ: أَمَا إِنَّ لَهُ شِرَّةً عَلَی اَلْمِصْرَيْنِ وَ حُطَمَةً عَلَی مَكَّةَ وَ اَلْمَدِينَةِ.
📗الأصول الستة عشر، ص ۲۲۶
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نابودی بنی عبّاس آخرالزّمان بعد از خاطر جمعشدنشان از دوام حکومتشان... و اشاره آیه ۲۴ سوره یونس به این واقعه:
⭕️ طبق روایات، نابودی بنی عبّاس آخرالزّمان پس از وارد شدنِ شوکها و تکانها و لرزههای شدیدی (مثل شورشهای داخلی، مرگ بزرگشان و حملات ابرقدرتهای خارجی و...) به حکومتشان خواهد بود که همگی این ناملایمات از آنان برطرف میشود... و زمانی که خیالشان از بقای خود آسوده گشت و گمان کردند که دیگر برای مدت طول و درازی در سلطنت و قدرتشان مستقر و باقی خواهند ماند... و اینگونه از مکر و مجازات الهی علیه خودشان خیالشان راحت شد... در همین حال و هوا هستند که ناگهان عذاب مقدّر الهی بر سرشان نازل خواهد شد!
🌕 امام باقر علیه السلام در این زمینه میفرمایند: و اما آل عبّاس آنان حکومتی دارند... آن زمان که از مکر الهی احساس امنیّت کنند و از عذاب و مجازات او ایمن شوند، آن وقت است که چنان صیحهای بر سرشان فرود آید که دیگر هدفی باقی نمیماند تا آنان به خاطر آن گرد آیند و دیگر مردانی باقی نخواهند ماند تا از آنان حمایت کنند و این همان تفسیر آیه: «حَتَّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ» میباشد.
🌕 طبق روایتی دیگر مانند یک فرد غافلی که یک ظرف سفالین در دست دارد که به ناگاه این ظرف از دستش بیفتد و بشکند، حکومت از دستشان خارج خواهد شد و آن هنگام جز آهِ حسرت کشیدن کاری از دستشان برنخواهد آمد.
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ...وَ أَمَّا آلُ اَلْعَبَّاسِ فَإِنَّ لَهُمْ مُلْكاً... حَتَّی إِذَا أَمِنُوا مَكْرَ اَللَّهِ وَ أَمِنُوا عِقَابَهُ صِيحَ فِيهِمْ صَيْحَةٌ لاَ يَبْقَی لَهُمْ مَنَالٌ يَجْمَعُهُمْ وَ لاَ رِجَالٌ تَمْنَعُهُمْ وَ قَوْلُ اَللَّهِ حَتَّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ.
📗تفسير القمی، ج ۱، ص ۳۱۰
📗تفسير البرهان، ج ۳، ص ۲۲
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
⭕️ طبق روایات، نابودی بنی عبّاس آخرالزّمان پس از وارد شدنِ شوکها و تکانها و لرزههای شدیدی (مثل شورشهای داخلی، مرگ بزرگشان و حملات ابرقدرتهای خارجی و...) به حکومتشان خواهد بود که همگی این ناملایمات از آنان برطرف میشود... و زمانی که خیالشان از بقای خود آسوده گشت و گمان کردند که دیگر برای مدت طول و درازی در سلطنت و قدرتشان مستقر و باقی خواهند ماند... و اینگونه از مکر و مجازات الهی علیه خودشان خیالشان راحت شد... در همین حال و هوا هستند که ناگهان عذاب مقدّر الهی بر سرشان نازل خواهد شد!
🌕 امام باقر علیه السلام در این زمینه میفرمایند: و اما آل عبّاس آنان حکومتی دارند... آن زمان که از مکر الهی احساس امنیّت کنند و از عذاب و مجازات او ایمن شوند، آن وقت است که چنان صیحهای بر سرشان فرود آید که دیگر هدفی باقی نمیماند تا آنان به خاطر آن گرد آیند و دیگر مردانی باقی نخواهند ماند تا از آنان حمایت کنند و این همان تفسیر آیه: «حَتَّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ» میباشد.
🌕 طبق روایتی دیگر مانند یک فرد غافلی که یک ظرف سفالین در دست دارد که به ناگاه این ظرف از دستش بیفتد و بشکند، حکومت از دستشان خارج خواهد شد و آن هنگام جز آهِ حسرت کشیدن کاری از دستشان برنخواهد آمد.
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ...وَ أَمَّا آلُ اَلْعَبَّاسِ فَإِنَّ لَهُمْ مُلْكاً... حَتَّی إِذَا أَمِنُوا مَكْرَ اَللَّهِ وَ أَمِنُوا عِقَابَهُ صِيحَ فِيهِمْ صَيْحَةٌ لاَ يَبْقَی لَهُمْ مَنَالٌ يَجْمَعُهُمْ وَ لاَ رِجَالٌ تَمْنَعُهُمْ وَ قَوْلُ اَللَّهِ حَتَّى إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّيَّنَتْ.
📗تفسير القمی، ج ۱، ص ۳۱۰
📗تفسير البرهان، ج ۳، ص ۲۲
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ظهور در پی تحقق کامل نشانههایش رخ خواهد داد
🌕 ما اگر منتظر ظهور هستیم باید بدانیم معصومین علیهم السلام بارها و بارها قسم یاد کردهاند تا سفیانی خروج نکند قائم موعود نخواهد آمد! و برای خروج سفیانی، باید منطقه پر از فتنه و آشوب و جنگ شود.
✅ گوشتان را به دهان عدهای از منبریهای کم سواد بی مطالعه نسپارید که با طرح ادعای خلاف روایات میگویند ظهور ممکن است بدون هیچ یک از علائم حتمی رخ دهد و هر سال بدون رخ دادن هیچ علامتی، شب ۲۳ ماه رمضان را عَلَم میکنند یا حتی بدتر؛ چنین جلوه میدهند که هر جمعه احتمال ظهور هست؛ و حتی بدتر؛ هر روز و هر ساعت و هر لحظه!!!
اینها حدیث نمیخوانند تا بدانند، نمیدانند تا به دیگران بفهمانند. دهها سال است که مردم را فقط با هیجانات و توهمات بار آوردهاند.
حدیث بخوانید اگر شیعه اهل بیت علیهم السلام هستید! حدیث بدانید اگر پیرو ایشان هستید!
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 ما اگر منتظر ظهور هستیم باید بدانیم معصومین علیهم السلام بارها و بارها قسم یاد کردهاند تا سفیانی خروج نکند قائم موعود نخواهد آمد! و برای خروج سفیانی، باید منطقه پر از فتنه و آشوب و جنگ شود.
✅ گوشتان را به دهان عدهای از منبریهای کم سواد بی مطالعه نسپارید که با طرح ادعای خلاف روایات میگویند ظهور ممکن است بدون هیچ یک از علائم حتمی رخ دهد و هر سال بدون رخ دادن هیچ علامتی، شب ۲۳ ماه رمضان را عَلَم میکنند یا حتی بدتر؛ چنین جلوه میدهند که هر جمعه احتمال ظهور هست؛ و حتی بدتر؛ هر روز و هر ساعت و هر لحظه!!!
اینها حدیث نمیخوانند تا بدانند، نمیدانند تا به دیگران بفهمانند. دهها سال است که مردم را فقط با هیجانات و توهمات بار آوردهاند.
حدیث بخوانید اگر شیعه اهل بیت علیهم السلام هستید! حدیث بدانید اگر پیرو ایشان هستید!
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 نقش مردم در غصب حق خلافت و حکومت امامان معصوم
🌕 امام صادق علیه السلام:
اگر بنى اميّه نمىيافتند کسانی را که برايشان بنويسند و ماليات جمع آورى کنند و برايشان بجنگند و در اجتماعاتشان حاضر شوند، هرگز نمىتوانستند حق ما را سلب کنند.
قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: لَوْ لاَ أَنَّ بَنِي أُمَيَّةَ وَجَدُوا مَنْ يَكْتُبُ لَهُمْ وَ يَجْبِي لَهُمُ اَلْفَيْءَ وَ يُقَاتِلُ عَنْهُمْ وَ يَشْهَدُ جَمَاعَتَهُمْ لَمَا سَلَبُونَا حَقَّنَا.
📗الکافی، ج ۵، ص ۱۰۶
📗تهذيب الأحکام، ج ۶، ص ۳۳۱
📗وسائل الشیعة، ج ۱۷، ص ۱۹۹
📗إثبات الهداة، ج ۴، ص ۱۴۲
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 امام صادق علیه السلام:
اگر بنى اميّه نمىيافتند کسانی را که برايشان بنويسند و ماليات جمع آورى کنند و برايشان بجنگند و در اجتماعاتشان حاضر شوند، هرگز نمىتوانستند حق ما را سلب کنند.
قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: لَوْ لاَ أَنَّ بَنِي أُمَيَّةَ وَجَدُوا مَنْ يَكْتُبُ لَهُمْ وَ يَجْبِي لَهُمُ اَلْفَيْءَ وَ يُقَاتِلُ عَنْهُمْ وَ يَشْهَدُ جَمَاعَتَهُمْ لَمَا سَلَبُونَا حَقَّنَا.
📗الکافی، ج ۵، ص ۱۰۶
📗تهذيب الأحکام، ج ۶، ص ۳۳۱
📗وسائل الشیعة، ج ۱۷، ص ۱۹۹
📗إثبات الهداة، ج ۴، ص ۱۴۲
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 خراسانی کیست؟
🌕 رفقای تطبیق چی انقلابی تا دیروز میگفتند آقای خامنه ای پدر، همان خراسانی روایات است و... امروز این عنوان را برای پسر ایشان علم کردهاند
بگذارید خیالتان را راحت کنم!
- خراسانی نه سیّد است؛
- نه ایرانی است؛
- و نه از ایران خروج میکند؛ بلکه از منتهی اقصی دورترین منطقه شرق خروج میکند و حتی از ایران عبور میکند.
«يَخْرُجُ شَابٌّ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ بِكَفِّهِ اَلْيُمْنَی خَالٌ مِنْ خُرَاسَانَ بِرَايَاتٍ سُودٍ بَيْنَ يَدَيْهِ شُعَيْبُ بْنُ صَالِحٍ يُقَاتِلُ أَصْحَابَ اَلسُّفْيَانِيِّ فَيَهْزِمُهُمْ.»
👆 طبق این نقل اهل سنّت که مورد استناد این جماعت است، خراسانی جوان است؛ جوان در روایات تا ۴٠ سال گفته شده.
بعضی هم تأویل کردهاند منظور از جوان، جوانیِ روحی و قلبی است و رهبر انقلاب روحیه بالایی دارند در حالی که در هیچ کجا در لغت و اصطلاح روایی «شاب» به کسی که روحیه جوان داشته باشد، اطلاق نمیشود. (اینها تحریف و برداشت معنای غلط از روایات است؛ اینکه از ظاهر روایات بدون دلیل و قرینه دست برداریم، صحیح نیست.)
و ضمناً خراسانی برای عقب راندن لشکر سفیانی از کوفه به سمت عراق خروج میکند؛ در واقع خروج خراسانی برای مقابله با سفیانی است نه تشکیل حکومت اسلامی؛ از طرفی خراسانی خودش را امام امّت نمیداند.
🔴 امّا خراسانی کیست؟
➖ خراسانی اسم منسوب به منطقه خراسان است. منظور از خراسان در لسان احادیث، خراسان حال حاضر نیست؛ بلکه خراسان بزرگ است که از سرحدات چین و هند شروع میشُد و بسیاری کشورها از جمله قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان و بخش بزرگی از ایران را در بر میگرفت، بطوری که سرحدات غربی آن تا شهر رِی میرسید.
➖ اینکه خراسانی اهل چین باشد، مبتنی بر تک حدیثی است و در نقلی دیگر خراسانی از اهالی شهر سمرقند معرفی شده: «یخرج علیهم السمرقندی من خراسان مع الرایات السود...» (کفاية المهتدی، ص ۶۴۷)
➖ اینکه خراسانی سید باشد ثابت نیست.
➖ راه شناخت و علامت اصلی خراسانی این است که به مصاف لشکر سفیانی در عراق رفته و لشکر او را عقب میراند و فاصله او با ظهور امام زمان💐 بسیار بسیار نزدیک است؛ به گونهای که خراسانی هنوز در عراق است که ظهور یا قیام مهدوی رخ داده و برای حضرت بیعت میفرستد.
➖ در اینکه خراسانی دارای اعتقاد درستی هست یا فردی گمراه میباشد، بعضی خواستهاند از روایتِ اهدی الرایات بودنِ یمانی اثبات کنند که پس خراسانی فرد گمراهی است، که نه تنها این نتیجه گیری صحیح نیست که راوی آن روایت نیز فردی کذاب میباشد؛ بلکه طبق حدیث معتبری، برخی از اصحاب قائم💐 همراه لشکر خراسانی در عراق میروند که میرساند خراسانی شخصیت مثبت و صالحی دارد: «أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ وَ تَطْوِي الْمَنَازِلَ طَيّاً حَثِيثاً وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ.» (غیبت نعمانی، ب ۱۴، ح ۶۷)
✅ و در پایان متذکر میشوم خراسانی و هم یمانی صرفاً لشکر هستند که حرکت خودشان را بر ضد لشکرکشی سفیانی به عراق شروع میکنند و حکومتی مستقر نیستند!
کانال عجایب دنیای ظهور
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 رفقای تطبیق چی انقلابی تا دیروز میگفتند آقای خامنه ای پدر، همان خراسانی روایات است و... امروز این عنوان را برای پسر ایشان علم کردهاند
بگذارید خیالتان را راحت کنم!
- خراسانی نه سیّد است؛
- نه ایرانی است؛
- و نه از ایران خروج میکند؛ بلکه از منتهی اقصی دورترین منطقه شرق خروج میکند و حتی از ایران عبور میکند.
«يَخْرُجُ شَابٌّ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ بِكَفِّهِ اَلْيُمْنَی خَالٌ مِنْ خُرَاسَانَ بِرَايَاتٍ سُودٍ بَيْنَ يَدَيْهِ شُعَيْبُ بْنُ صَالِحٍ يُقَاتِلُ أَصْحَابَ اَلسُّفْيَانِيِّ فَيَهْزِمُهُمْ.»
👆 طبق این نقل اهل سنّت که مورد استناد این جماعت است، خراسانی جوان است؛ جوان در روایات تا ۴٠ سال گفته شده.
بعضی هم تأویل کردهاند منظور از جوان، جوانیِ روحی و قلبی است و رهبر انقلاب روحیه بالایی دارند در حالی که در هیچ کجا در لغت و اصطلاح روایی «شاب» به کسی که روحیه جوان داشته باشد، اطلاق نمیشود. (اینها تحریف و برداشت معنای غلط از روایات است؛ اینکه از ظاهر روایات بدون دلیل و قرینه دست برداریم، صحیح نیست.)
و ضمناً خراسانی برای عقب راندن لشکر سفیانی از کوفه به سمت عراق خروج میکند؛ در واقع خروج خراسانی برای مقابله با سفیانی است نه تشکیل حکومت اسلامی؛ از طرفی خراسانی خودش را امام امّت نمیداند.
🔴 امّا خراسانی کیست؟
➖ خراسانی اسم منسوب به منطقه خراسان است. منظور از خراسان در لسان احادیث، خراسان حال حاضر نیست؛ بلکه خراسان بزرگ است که از سرحدات چین و هند شروع میشُد و بسیاری کشورها از جمله قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان و بخش بزرگی از ایران را در بر میگرفت، بطوری که سرحدات غربی آن تا شهر رِی میرسید.
➖ اینکه خراسانی اهل چین باشد، مبتنی بر تک حدیثی است و در نقلی دیگر خراسانی از اهالی شهر سمرقند معرفی شده: «یخرج علیهم السمرقندی من خراسان مع الرایات السود...» (کفاية المهتدی، ص ۶۴۷)
➖ اینکه خراسانی سید باشد ثابت نیست.
➖ راه شناخت و علامت اصلی خراسانی این است که به مصاف لشکر سفیانی در عراق رفته و لشکر او را عقب میراند و فاصله او با ظهور امام زمان
➖ در اینکه خراسانی دارای اعتقاد درستی هست یا فردی گمراه میباشد، بعضی خواستهاند از روایتِ اهدی الرایات بودنِ یمانی اثبات کنند که پس خراسانی فرد گمراهی است، که نه تنها این نتیجه گیری صحیح نیست که راوی آن روایت نیز فردی کذاب میباشد؛ بلکه طبق حدیث معتبری، برخی از اصحاب قائم
✅ و در پایان متذکر میشوم خراسانی و هم یمانی صرفاً لشکر هستند که حرکت خودشان را بر ضد لشکرکشی سفیانی به عراق شروع میکنند و حکومتی مستقر نیستند!
کانال عجایب دنیای ظهور
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آتش جهنّم در کمین حامیان بنی عبّاس
🌕 امام کاظم علیه السلام دربارهٔ حکومت ظالم و فریبکار بنی عبّاس فرمودند: کسی که بقاء آنها را بخواهد از آنان است و هر که از آنها باشد، داخل آتش میشود.
🌕 حضرت در مکانی دیگر به علم غیبی خود فرمودند: حكومت بنی عبّاس بر پایه حیله و نیرنگ است؛ این حکومت از بین میرود تا جايى كه گفته شود: ديگر چيزى از آن باقی نمانده؛ سپس دوباره (در آخرالزّمان با همان ساختار فریب و نیرنگ) شکل خواهد گرفت تا جايى كه گفته شود: گویی از بین نرفته بود.
قَالَ أَبَا اَلْحَسَنِ مُوسَی عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
فَمَنْ أَحَبَّ بَقَاءَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ مَنْ كَانَ مِنْهُمْ كَانَ وَرَدَ اَلنَّارَ.
📗وسائل الشیعة، ج ۱۱ ، ص ۵٠۲
قَالَ مُلْكُ بَنِي اَلْعَبَّاسِ مَكْرٌ وَ خَدْعٌ يَذْهَبُ حَتَّی يُقَالَ لَمْ يَبْقَ مِنْهُ شَيْءٌ ثُمَّ يَتَجَدَّدُ حَتَّی يُقَالَ مَا مَرَّ بِهِ شَيْءٌ.
📗الغيبة(للنعمانی)، ص ۳۰۲، ب ۱۸، ح ۹
🔗 مطلب مرتبط:
نقش مردم در غصب حق خلافت و حکومت امامان معصوم
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 امام کاظم علیه السلام دربارهٔ حکومت ظالم و فریبکار بنی عبّاس فرمودند: کسی که بقاء آنها را بخواهد از آنان است و هر که از آنها باشد، داخل آتش میشود.
🌕 حضرت در مکانی دیگر به علم غیبی خود فرمودند: حكومت بنی عبّاس بر پایه حیله و نیرنگ است؛ این حکومت از بین میرود تا جايى كه گفته شود: ديگر چيزى از آن باقی نمانده؛ سپس دوباره (در آخرالزّمان با همان ساختار فریب و نیرنگ) شکل خواهد گرفت تا جايى كه گفته شود: گویی از بین نرفته بود.
قَالَ أَبَا اَلْحَسَنِ مُوسَی عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ:
فَمَنْ أَحَبَّ بَقَاءَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ مَنْ كَانَ مِنْهُمْ كَانَ وَرَدَ اَلنَّارَ.
📗وسائل الشیعة، ج ۱۱ ، ص ۵٠۲
قَالَ مُلْكُ بَنِي اَلْعَبَّاسِ مَكْرٌ وَ خَدْعٌ يَذْهَبُ حَتَّی يُقَالَ لَمْ يَبْقَ مِنْهُ شَيْءٌ ثُمَّ يَتَجَدَّدُ حَتَّی يُقَالَ مَا مَرَّ بِهِ شَيْءٌ.
📗الغيبة(للنعمانی)، ص ۳۰۲، ب ۱۸، ح ۹
نقش مردم در غصب حق خلافت و حکومت امامان معصوم
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسماناعتقادی
🔴 آیا اگر قبور ائمه شکافته شود، جنازههای آن بزرگواران سالم در قبور قرار دارد و ما میتوانیم آنان را ببینیم؟
🟢 پاسخ:
طبق روایات اجساد مطهر امامان علیهم السلام بیشتر از سه روز در قبورشان باقی نمیماند و پس از آن به آسمانها عروج داده میشود و محل قبور آنان از آنجایی که با ابدان شریف امامان تماس داشته است دارای شرافت میشود و محل رفت و آمد ملائکه میباشد و امامان بر آن مکان شرافت دارند و از احوالات زائرین خود مطلع میشوند.
🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند:
هیچ نبی و جانشین نبی (امامان) نیستند که جسد شریفشان بیشتر از سه روز در قبر بماند. خداوند روح و استخوان و گوشت (و به طور کلی بدن آنها را) به آسمان بالا میبرد. زائران تنها به زیارت جایگاه و مکانی میروند که آنان را در بر داشته است و آثار آنان در آنجا قرار داشته است. اگر از راه دور به آنان سلام کنید سلام شما به آنها میرسد و اگر به نزد قبورشان بروید و آنان را مخاطب قرار دهید صدای شما را میشنوند.
📗بحار الانوار، ج ۲۷، ص ۲۹۹
🌕 عبدالله بن بکر میگوید از امام صادق علیه السلام سوال کردم که: اگر قبر حسین علیه السلام را بشکافند آیا چیزی در قبرش یافت میشود؟ امام فرمودند: ای پسر بکر! چه سوال بزرگی میکنی! حسین بن علی با پدر و مادر و برادرش در منزل پیامبر است و با او روزی میخورند و خوشحالند. او در طرف راست عرش چنگ زده و میگوید: خدایا! وعدهای که به من دادهای وفا کن! او زائرین خود را تماشا میکند و اسم آنها را و اسم پدرشان را و آنچه در بار و بنه خود دارند بهتر اطلاع دارند از اطلاعی که یکی از ایشان نسبت به فرزندش دارد. او میبیند کسی را که بر مصیبتش گریه میکند و برایش استغفار میکند و از پدر خود درخواست استغفار برایش میکند...
📗کامل الزیارات، ص ۱۱٠
🌕 شیخ مفید مینگارد:
احوال امامان بعد از مرگ این است که از زیر خاک بُرده میشوند و ساکن بهشت میگردند و با همین بدنها و ارواحشان در آنجا زنده هستند و از نعمتها بهره میبرند... و از احوال شیعیان و پیروان خود در دنیا پس از مرگ بوسیله اعلام خداوند اطلاع دارند و سخن و راز و نیاز زائر را در مشاهد خود میشنوند و راز و نیاز آنهایی را که در فاصله دور و مسافت دوری قرار دارند نیز به آنها میرسد و این عقیده تمام فقهای امامیه است...
📗اوائل المقالات، ص ۷۲
🌕 البته در همان مدت کوتاهی هم که در قبور هستند به بدن شریفشان هیچگونه آسیبی وارد نمیشود چنان که پیامبر گرامی صلی ﷲ علیه و آله فرمودند: خداوند تبارکوتعالی حرام کرده است گوشت ما را بر زمین که ذرّهای از آن را بخورد.
📗الفقیه، ج ۱، ص ۱۹۱
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 آیا اگر قبور ائمه شکافته شود، جنازههای آن بزرگواران سالم در قبور قرار دارد و ما میتوانیم آنان را ببینیم؟
🟢 پاسخ:
طبق روایات اجساد مطهر امامان علیهم السلام بیشتر از سه روز در قبورشان باقی نمیماند و پس از آن به آسمانها عروج داده میشود و محل قبور آنان از آنجایی که با ابدان شریف امامان تماس داشته است دارای شرافت میشود و محل رفت و آمد ملائکه میباشد و امامان بر آن مکان شرافت دارند و از احوالات زائرین خود مطلع میشوند.
🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند:
هیچ نبی و جانشین نبی (امامان) نیستند که جسد شریفشان بیشتر از سه روز در قبر بماند. خداوند روح و استخوان و گوشت (و به طور کلی بدن آنها را) به آسمان بالا میبرد. زائران تنها به زیارت جایگاه و مکانی میروند که آنان را در بر داشته است و آثار آنان در آنجا قرار داشته است. اگر از راه دور به آنان سلام کنید سلام شما به آنها میرسد و اگر به نزد قبورشان بروید و آنان را مخاطب قرار دهید صدای شما را میشنوند.
📗بحار الانوار، ج ۲۷، ص ۲۹۹
🌕 عبدالله بن بکر میگوید از امام صادق علیه السلام سوال کردم که: اگر قبر حسین علیه السلام را بشکافند آیا چیزی در قبرش یافت میشود؟ امام فرمودند: ای پسر بکر! چه سوال بزرگی میکنی! حسین بن علی با پدر و مادر و برادرش در منزل پیامبر است و با او روزی میخورند و خوشحالند. او در طرف راست عرش چنگ زده و میگوید: خدایا! وعدهای که به من دادهای وفا کن! او زائرین خود را تماشا میکند و اسم آنها را و اسم پدرشان را و آنچه در بار و بنه خود دارند بهتر اطلاع دارند از اطلاعی که یکی از ایشان نسبت به فرزندش دارد. او میبیند کسی را که بر مصیبتش گریه میکند و برایش استغفار میکند و از پدر خود درخواست استغفار برایش میکند...
📗کامل الزیارات، ص ۱۱٠
🌕 شیخ مفید مینگارد:
احوال امامان بعد از مرگ این است که از زیر خاک بُرده میشوند و ساکن بهشت میگردند و با همین بدنها و ارواحشان در آنجا زنده هستند و از نعمتها بهره میبرند... و از احوال شیعیان و پیروان خود در دنیا پس از مرگ بوسیله اعلام خداوند اطلاع دارند و سخن و راز و نیاز زائر را در مشاهد خود میشنوند و راز و نیاز آنهایی را که در فاصله دور و مسافت دوری قرار دارند نیز به آنها میرسد و این عقیده تمام فقهای امامیه است...
📗اوائل المقالات، ص ۷۲
🌕 البته در همان مدت کوتاهی هم که در قبور هستند به بدن شریفشان هیچگونه آسیبی وارد نمیشود چنان که پیامبر گرامی صلی ﷲ علیه و آله فرمودند: خداوند تبارکوتعالی حرام کرده است گوشت ما را بر زمین که ذرّهای از آن را بخورد.
📗الفقیه، ج ۱، ص ۱۹۱
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 هشداری به مروجان تطبیقهای آخرالزمانی: بس است این همه فریب و تطبیقسازی!
🌕 آن ابلهانی که باز دُم این جنگ را نیز مانند تمام حوادث قبلی، به ظهور گره زدند، و آن ابلهانی که دَم از نابودی کامل اسرائیل و حتی آمریکا در این جنگ میزدند، بفرمایند ناامیدی عمیق مردم بیچارهای که احساساتشان با اعلام آتش بس، به شدت جریحه دار شده، ترمیم کنند.
بیست سال مردم را با تطبیق شعیب بن صالح سر کار گذاشتند؛ و چهل سال با تطبیق سید خراسانی و ده سال با تطبیق یمانی، و در طول دههها، مدام از خواب ها و مکاشفه ها و الهام ها و کی چی گفته و فلانی فلان گفته دم زدند و انگار نه انگار که شیعهی بیانات اهل بیت علیهم السلام اند نه خواب و خیال های... لا اله إلا الله، لا اله الا الله.
🌕 ای بی سوادانِ ژست علامه به خود گرفته! و ای بی تقوایانِ ژست صاحب تقوا و معنویت به خود گرفته! ای پیروان خواب و خیال ها! ای دنبال تصوف باطل راه افتاده ها! کذب الوقاتون و هلک المستعجلون.
از خدا بترسید و اینقدر با احساسات پاک مردم بیچارهای که گیر شماها افتادهاند بازی نکنید. شما خدا نیستید که از قطعی بودن نزدیکی ظهور خبر میدهید و خدا را هم نمیشناسید و الا دست از دهها سال خطا و اشتباه بر میداشتید.
شما همان کسانی بودید که با کودتای جولانی ملعون و تصرف سوریه، بهت تان زد و به خود و دین و حتی حرفهای قبلیتان شک کردید؛ امّا من تنها کسی بودم که با شکست سوریه، خوشحال شدم! چون شیعهی روایات بودم و میدانستم سوریه باید شکست بخورد تا زمینه خروج سفیانی فراهم شود.
شما خدا نیستید که ظهور را با نظرات و دستور العمل های ساختگیتان جلو بیندازید. یک حدیث نامعتبر را دیدهاید و صدها حدیث متواتر و معتبر را نادید میگیرید.
این همه حدیث تصریح میکند که ظهور در نااُمیدانهترین حالت مردم رخ میدهد. خوب شما با این همه اُمید و آرزویی که با نسخههای ساختگی، بیهوده میسازید، بفرمایید تفسیرشان کنید!
از خدا بترسید قبل از آنکه عمرتان به سرآید همانگونه که عمر قبلی ها همان ها که دم از ظهور در این سال و آن سال میزدند به سر آمد و ده سال هم از فوتشان گذشت...
از خدا بترسید و بروید لا اقل یک بار در عمرتان کتاب غیبت نعمانی، کمال الدین شیخ صدوق و غیبت طوسی را نزد استاد بخوانید؛ بلکه کمی چشمتان به آنچه اهل بیت علیهم السلام در احادیث معتبر فرمودهاند باز شود.
از خدا بترسید و اینقدر بیهوده همه چیز را به همه چیز تطبیق ندهید. از خدا بترسیم...
اللهم عجل لولیک الفرج
کانال عجایب دنیای ظهور
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 آن ابلهانی که باز دُم این جنگ را نیز مانند تمام حوادث قبلی، به ظهور گره زدند، و آن ابلهانی که دَم از نابودی کامل اسرائیل و حتی آمریکا در این جنگ میزدند، بفرمایند ناامیدی عمیق مردم بیچارهای که احساساتشان با اعلام آتش بس، به شدت جریحه دار شده، ترمیم کنند.
بیست سال مردم را با تطبیق شعیب بن صالح سر کار گذاشتند؛ و چهل سال با تطبیق سید خراسانی و ده سال با تطبیق یمانی، و در طول دههها، مدام از خواب ها و مکاشفه ها و الهام ها و کی چی گفته و فلانی فلان گفته دم زدند و انگار نه انگار که شیعهی بیانات اهل بیت علیهم السلام اند نه خواب و خیال های... لا اله إلا الله، لا اله الا الله.
🌕 ای بی سوادانِ ژست علامه به خود گرفته! و ای بی تقوایانِ ژست صاحب تقوا و معنویت به خود گرفته! ای پیروان خواب و خیال ها! ای دنبال تصوف باطل راه افتاده ها! کذب الوقاتون و هلک المستعجلون.
از خدا بترسید و اینقدر با احساسات پاک مردم بیچارهای که گیر شماها افتادهاند بازی نکنید. شما خدا نیستید که از قطعی بودن نزدیکی ظهور خبر میدهید و خدا را هم نمیشناسید و الا دست از دهها سال خطا و اشتباه بر میداشتید.
شما همان کسانی بودید که با کودتای جولانی ملعون و تصرف سوریه، بهت تان زد و به خود و دین و حتی حرفهای قبلیتان شک کردید؛ امّا من تنها کسی بودم که با شکست سوریه، خوشحال شدم! چون شیعهی روایات بودم و میدانستم سوریه باید شکست بخورد تا زمینه خروج سفیانی فراهم شود.
شما خدا نیستید که ظهور را با نظرات و دستور العمل های ساختگیتان جلو بیندازید. یک حدیث نامعتبر را دیدهاید و صدها حدیث متواتر و معتبر را نادید میگیرید.
این همه حدیث تصریح میکند که ظهور در نااُمیدانهترین حالت مردم رخ میدهد. خوب شما با این همه اُمید و آرزویی که با نسخههای ساختگی، بیهوده میسازید، بفرمایید تفسیرشان کنید!
از خدا بترسید قبل از آنکه عمرتان به سرآید همانگونه که عمر قبلی ها همان ها که دم از ظهور در این سال و آن سال میزدند به سر آمد و ده سال هم از فوتشان گذشت...
از خدا بترسید و بروید لا اقل یک بار در عمرتان کتاب غیبت نعمانی، کمال الدین شیخ صدوق و غیبت طوسی را نزد استاد بخوانید؛ بلکه کمی چشمتان به آنچه اهل بیت علیهم السلام در احادیث معتبر فرمودهاند باز شود.
از خدا بترسید و اینقدر بیهوده همه چیز را به همه چیز تطبیق ندهید. از خدا بترسیم...
اللهم عجل لولیک الفرج
کانال عجایب دنیای ظهور
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ظهور را چنین بخواهید!
🌕 امام صادق عليه السلام فرمودند:
چون يكی از شما آرزوی (ظهور و ديدار) قائم💐 را نماید، پس حتماً آن را در سلامت آرزو كند (تا مشمول اصلاحات و مجازات آن حضرت نگردد)؛ زيرا خداوند متعال حضرت محمّد🌹 را به رحمت (و مدارا با مردم) برانگيخت و قائم را برای انتقام گیری (از ظالمان و مفسدان و دروغگویان) برانگیزاند.
✅ ظاهراً منظور سلامت در دین و اعتقاد است؛ یعنی اگر کسی آرزوی ظهور و دیدار امام را دارد، همزمان هم باید تلاش کند و هم از خدا بخواهد در آن دوران، سالم و ثابتقدم و در صف حقّ باقی بماند. و جزو کسانی نباشد که زیر تیغ عدالتِ امام قرار گیرد.
عَنْهُ عَنْ صَالِحٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ عَبْدِ اَلْمَلِكِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ عُثَيْمِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا تَمَنَّی أَحَدُكُمُ اَلْقَائِمَ فَلْيَتَمَنَّهُ فِي عَافِيَةٍ فَإِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً صَلَّی اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَحْمَةً وَ يَبْعَثُ اَلْقَائِمَ نَقِمَةً.
📗الکافی، ج ۸، ص ۲۳۳
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🌕 امام صادق عليه السلام فرمودند:
چون يكی از شما آرزوی (ظهور و ديدار) قائم
✅ ظاهراً منظور سلامت در دین و اعتقاد است؛ یعنی اگر کسی آرزوی ظهور و دیدار امام را دارد، همزمان هم باید تلاش کند و هم از خدا بخواهد در آن دوران، سالم و ثابتقدم و در صف حقّ باقی بماند. و جزو کسانی نباشد که زیر تیغ عدالتِ امام قرار گیرد.
عَنْهُ عَنْ صَالِحٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ عَبْدِ اَلْمَلِكِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ عُثَيْمِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا تَمَنَّی أَحَدُكُمُ اَلْقَائِمَ فَلْيَتَمَنَّهُ فِي عَافِيَةٍ فَإِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً صَلَّی اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَحْمَةً وَ يَبْعَثُ اَلْقَائِمَ نَقِمَةً.
📗الکافی، ج ۸، ص ۲۳۳
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: روایت آمریکا
🌕 سوال کاربر:
در آخر الزمان در کشوری که (امارک) یعنی آمریکا نام دارد، قوم یهود نفوذ می کنند و بر حکام آن تأثیر می گذارند. در آخر الزمان این کشور (آمریکا) از نظر علمی در جهان پیشتاز خواهد بود و از نظر اقتصادی هم ثروت بسیار زیادی خواهد داشت.
"علی عاشور" پژوهش گر عرب زبان کتابی تألیف کرده بنام "ماذا قال علی علیه السلام عن أخر الزمان" (علی علیه در مورد آخرالزمان چه گفت؟).
این کتاب در ادامه مطلب خود می افزاید: در آخر الزمان در امارک (آمریکا) انواع لذت ها و نعمت ها وجود دارد اما دین حکام آن نزدیک به پرستیدن شیطان است. بیشتر مردمش پیرو حضرت مریم عذراء (مسیحی) هستند اما یهود بر آنان مسلط است. این مطلب همچنین می افزاید: امارک (آمریکا) در جهان می تازد و بر نقاط مختلف جهان مسلط می شود و به کشتار مردم دست می زند اما فتنه در کشور آنان رخ خواهد داد و بعد عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد. در ادامه این مطلب آمده: و در نهایت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور خواهند کرد و مانند نوری از ابرها در آمریکا هم فرود خواهند آمد و در آنجا با همه ظالمان مبارزه خواهند کرد. به نظر می رسد سفیانی نیز همان داعش باشد.
🟢 پاسخ:
کتاب علی عاشور، کتابی مملو از احادیث جعلی و کاملاً نامعتبر و بی سند هست که در عصر حاضر و طبق همانچه که وجود داشته و رخ داده، جعل شده است؛ پس وقت خود را برای مطالعه آن تلف نکنید! بلکه کتب مهدوی معتبر را بخوانید تا در برابر تفکرات انحرافی آخرالزّمان مصون بمانید ان شاءﷲ.
و امّا سفیانی؛ او از نسل ابوسفیان بوده و در منطقه شامات قیام کرده و بعد از شش ماه جنگ حکومت آن را قبضه میکند. وی یک جنگ بزرگ با ترکیه و یک هجوم بزرگ به عراق دارد که در این میان ظهور حضرت مهدی💐 رخ داده و لشکر او به مدینه برای قتل ایشان میتازند که همگی بیرون مدینه به زمین فرو میروند و قیام مهدوی آغاز میشود. با این توصیف، سفیانی هیچ ربطی به داعش ندارد.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: روایت آمریکا
🌕 سوال کاربر:
در آخر الزمان در کشوری که (امارک) یعنی آمریکا نام دارد، قوم یهود نفوذ می کنند و بر حکام آن تأثیر می گذارند. در آخر الزمان این کشور (آمریکا) از نظر علمی در جهان پیشتاز خواهد بود و از نظر اقتصادی هم ثروت بسیار زیادی خواهد داشت.
"علی عاشور" پژوهش گر عرب زبان کتابی تألیف کرده بنام "ماذا قال علی علیه السلام عن أخر الزمان" (علی علیه در مورد آخرالزمان چه گفت؟).
این کتاب در ادامه مطلب خود می افزاید: در آخر الزمان در امارک (آمریکا) انواع لذت ها و نعمت ها وجود دارد اما دین حکام آن نزدیک به پرستیدن شیطان است. بیشتر مردمش پیرو حضرت مریم عذراء (مسیحی) هستند اما یهود بر آنان مسلط است. این مطلب همچنین می افزاید: امارک (آمریکا) در جهان می تازد و بر نقاط مختلف جهان مسلط می شود و به کشتار مردم دست می زند اما فتنه در کشور آنان رخ خواهد داد و بعد عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد. در ادامه این مطلب آمده: و در نهایت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور خواهند کرد و مانند نوری از ابرها در آمریکا هم فرود خواهند آمد و در آنجا با همه ظالمان مبارزه خواهند کرد. به نظر می رسد سفیانی نیز همان داعش باشد.
🟢 پاسخ:
کتاب علی عاشور، کتابی مملو از احادیث جعلی و کاملاً نامعتبر و بی سند هست که در عصر حاضر و طبق همانچه که وجود داشته و رخ داده، جعل شده است؛ پس وقت خود را برای مطالعه آن تلف نکنید! بلکه کتب مهدوی معتبر را بخوانید تا در برابر تفکرات انحرافی آخرالزّمان مصون بمانید ان شاءﷲ.
و امّا سفیانی؛ او از نسل ابوسفیان بوده و در منطقه شامات قیام کرده و بعد از شش ماه جنگ حکومت آن را قبضه میکند. وی یک جنگ بزرگ با ترکیه و یک هجوم بزرگ به عراق دارد که در این میان ظهور حضرت مهدی
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: اعمال رجعت
🌕 سوال کاربر:
آیا در روایات اعمالی ذکر شده که با انجام آن عمل، رجعت و خدمت کردن در رکاب امام مهدی علیه السلام تضمین شده باشد؟ آیا خواندن دعای عهد از این دست اعمال است؟
🟢 پاسخ:
بله! در مورد بعضی دعاها دارد که اگر شخص فوت کند در زمان ظهور به دنیا بر میگردد؛ یا مضمون دعاهای متعدد این هست که خدایا ما را از بازگشت کنندگان قرار بده! طبیعتاً کسی که اینگونه دعاها را پیوسته با خلوص نیّت بخواند و شرایط سربازی امام زمان علیه السلام را به دست آورده باشد، دعایش مستجاب خواهد شد و حضور خود را در خدمت به حضرت تضمین مینمایند.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: اعمال رجعت
🌕 سوال کاربر:
آیا در روایات اعمالی ذکر شده که با انجام آن عمل، رجعت و خدمت کردن در رکاب امام مهدی علیه السلام تضمین شده باشد؟ آیا خواندن دعای عهد از این دست اعمال است؟
🟢 پاسخ:
بله! در مورد بعضی دعاها دارد که اگر شخص فوت کند در زمان ظهور به دنیا بر میگردد؛ یا مضمون دعاهای متعدد این هست که خدایا ما را از بازگشت کنندگان قرار بده! طبیعتاً کسی که اینگونه دعاها را پیوسته با خلوص نیّت بخواند و شرایط سربازی امام زمان علیه السلام را به دست آورده باشد، دعایش مستجاب خواهد شد و حضور خود را در خدمت به حضرت تضمین مینمایند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: تکنولوژی در حکومت مهدوی
🌕 سوال کاربر:
آیا زمانی که امام مهدی بیاید تکنولوژی هست؟
🟢 پاسخ:
ان شاءﷲ وقتی تشریف آوردند آنها که در آن دوره هستند میبینند که پیشرفت در آن روزگار چگونه خواهد بود! نظر این حقیر این است که تکنولوژی فعلی پُر از ضرر و آسیب میباشد؛ امّا پیشرفتی که خود حضرت آن را میآورند پاکِ پاک و بدون هیچگونه آسیب و ضرری میباشد.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: تکنولوژی در حکومت مهدوی
🌕 سوال کاربر:
آیا زمانی که امام مهدی بیاید تکنولوژی هست؟
🟢 پاسخ:
ان شاءﷲ وقتی تشریف آوردند آنها که در آن دوره هستند میبینند که پیشرفت در آن روزگار چگونه خواهد بود! نظر این حقیر این است که تکنولوژی فعلی پُر از ضرر و آسیب میباشد؛ امّا پیشرفتی که خود حضرت آن را میآورند پاکِ پاک و بدون هیچگونه آسیب و ضرری میباشد.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: حیات حضرت خضر
🌕 سوال کاربر:
۱. حضرت خضر که تا کنون زندهاند، آیا چهره ایشان هم مانند امام زمان عج به صورت جوانی هست یا خیر؟
۲. اگر حضرت خضر از آب حیات خوردهاند چطور قبل از قیامت میمیرند؟
۳. پیامبران زنده چه کسانی هستند؟
🟢 پاسخ:
۱. ایشان به چهره جوانی نیستند؛ امّا از سنی که دارند یا پیرتر نمیشوند و یا اگر شدند پس از چند سال دوباره به همان سن قبلی باز میگردند.
۲. آب حیات باعث میشود انسان تا نفخه موت نمیرد؛ نه تا نفخه حیات! و همان نیز در حد مقتضی است نه علت تامه؛ لذا اگر خداوند اراده کنند حتی کسی که آب حیات خورده قبل از آن هم امکان وفات دارد.
۳. حضرات الیاس، خضر، عیسی علیهم السلام. و اهل سنّت حضرت ادریس علیه السلام را هم افزودهاند.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: حیات حضرت خضر
🌕 سوال کاربر:
۱. حضرت خضر که تا کنون زندهاند، آیا چهره ایشان هم مانند امام زمان عج به صورت جوانی هست یا خیر؟
۲. اگر حضرت خضر از آب حیات خوردهاند چطور قبل از قیامت میمیرند؟
۳. پیامبران زنده چه کسانی هستند؟
🟢 پاسخ:
۱. ایشان به چهره جوانی نیستند؛ امّا از سنی که دارند یا پیرتر نمیشوند و یا اگر شدند پس از چند سال دوباره به همان سن قبلی باز میگردند.
۲. آب حیات باعث میشود انسان تا نفخه موت نمیرد؛ نه تا نفخه حیات! و همان نیز در حد مقتضی است نه علت تامه؛ لذا اگر خداوند اراده کنند حتی کسی که آب حیات خورده قبل از آن هم امکان وفات دارد.
۳. حضرات الیاس، خضر، عیسی علیهم السلام. و اهل سنّت حضرت ادریس علیه السلام را هم افزودهاند.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: بدون معجزه!
🌕 سوال کاربر:
بعضی ها طبق احادیثی که از گذشته برای شان به ارث رسیده میپندارند امام علیه السلام دارای معجزات و قدرت های حیران کننده است و برایش کاری ندارد در یک چشم به هم زدن موشک های دشمن را منحرف کند و ناوها را از کار بیاندازد. نه اینجوری نیست قرار نیست که الله سبحانه و تعالی و فرشتگان ارشد بخواهند اعمال انسان های با علم و تکنولوژی را مثل یک کارتون ببینند و با تراژدی تکراری، آخرالزمان را به قیامت برسانند. این را می گویم چون که برای هر امت عبادتی است و هر امامی نمازی دارد که شیعیان باید به او اقتدا کنند، امام هم نیازمندی هست به قطوری تعداد مردم. اگر مهدی جانشین پیامبر است پس هر جا در قرآن درباره رسول خدا سخن گفته شده، باید بتوانیم مهدی را جایش بگذاریم. خوب در قرآن، رسول خدا جهاد کرده پس یاران مهدی نیز باید جهاد خودشان را بکنند بجنگند بکشند و کشته شوند.
🟢 پاسخ:
خلاصهی کلام شما چیست؟ این است که امام زمان علیه السلام با 313 نفر تفنگ به دست میگیرند و جهان را فتح میکنند؟! کمی فکر کنید! آیا اگر کل ایران دست امام زمان💐 باشد با همه تسلیحاتش، میتواند بدون داشتن قدرت های ماورائی، به جنگ همه دنیا رود و جهان را فتح کند؟! اینکه خیلی افسانهای تر از آن چیزی است که ما به پیروی از احادیث اهل بیت🔸 بدان معتقد هستیم.
اینکه شیعه باید (در رکاب حجّت خدا) جهاد کند قبول؛ امّا اینکه با چه اسلحهای و چگونه، تعیینش در اختیار خداست.
شما اگر روایات معتبر را خوانده بودید به راحتی در مییافتید که اهل بیت🔸 دارا بودن قدرت های ما فوق بشری را هم برای شخص حضرت مهدی💐 و هم برای اصحاب ایشان بیان کردهاند.
خیلی عجیب است که شما برای حق جلوه دادن خیال خویش، تمام روایات معتبر در این زمینه را با این تعبیر نامعتبر جلوه دادید: طبق احادیثی که از گذشته برای ایشان به ارث رسیده میپندارند...
حال آنکه اگر شما به امام زمان💐 معتقدید، صرفاً به برکت همین احادیث است.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: بدون معجزه!
🌕 سوال کاربر:
بعضی ها طبق احادیثی که از گذشته برای شان به ارث رسیده میپندارند امام علیه السلام دارای معجزات و قدرت های حیران کننده است و برایش کاری ندارد در یک چشم به هم زدن موشک های دشمن را منحرف کند و ناوها را از کار بیاندازد. نه اینجوری نیست قرار نیست که الله سبحانه و تعالی و فرشتگان ارشد بخواهند اعمال انسان های با علم و تکنولوژی را مثل یک کارتون ببینند و با تراژدی تکراری، آخرالزمان را به قیامت برسانند. این را می گویم چون که برای هر امت عبادتی است و هر امامی نمازی دارد که شیعیان باید به او اقتدا کنند، امام هم نیازمندی هست به قطوری تعداد مردم. اگر مهدی جانشین پیامبر است پس هر جا در قرآن درباره رسول خدا سخن گفته شده، باید بتوانیم مهدی را جایش بگذاریم. خوب در قرآن، رسول خدا جهاد کرده پس یاران مهدی نیز باید جهاد خودشان را بکنند بجنگند بکشند و کشته شوند.
🟢 پاسخ:
خلاصهی کلام شما چیست؟ این است که امام زمان علیه السلام با 313 نفر تفنگ به دست میگیرند و جهان را فتح میکنند؟! کمی فکر کنید! آیا اگر کل ایران دست امام زمان
اینکه شیعه باید (در رکاب حجّت خدا) جهاد کند قبول؛ امّا اینکه با چه اسلحهای و چگونه، تعیینش در اختیار خداست.
شما اگر روایات معتبر را خوانده بودید به راحتی در مییافتید که اهل بیت
خیلی عجیب است که شما برای حق جلوه دادن خیال خویش، تمام روایات معتبر در این زمینه را با این تعبیر نامعتبر جلوه دادید: طبق احادیثی که از گذشته برای ایشان به ارث رسیده میپندارند...
حال آنکه اگر شما به امام زمان
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: سوال از امام زمان💐
🌕 سوال کاربر:
مگر پیامبر نگفته ۱۲ امام بیشتر جانشینش نیستن و باید هر سوالی هست از قرآن و آنها بپرسیم تا گمراه نشویم؟ خب مفسر قرآن که ممکن است تفسیر به رأی کرده باشد؛ مرجع تقلید هم ممکن است به انتخاب خود فتوا بدهد! در غیبت کبری چطور سوالاتمان را از امام زمان بپرسم؟ طبق فرمایشات دین جانشینی هم ندارند که به او مراجعه کنیم
🟢 پاسخ:
این ممکنها، در حدّی نیست که اصل رجوع به متخصص دینشناس را مخدوش کند و در هر فنّی درصد پایینی از خطا وجود دارد؛ حتّی در زمان خود معصوم هم این مشکلات بوده؛ چون گاهی راوی کلام امام را درست انتقال نمیداده یا معصوم در زندان بوده و کسی جز شاگردان او در دسترس نبوده یا امام مجبور به تقیّه بوده و مخاطب متوجه این نشده و موارد دیگر.
به هر چه بین علمای حدیث شناس مشهور است، تمسک کنید و هر چه شاذ و نادر است را کنار بگذارید.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: سوال از امام زمان
🌕 سوال کاربر:
مگر پیامبر نگفته ۱۲ امام بیشتر جانشینش نیستن و باید هر سوالی هست از قرآن و آنها بپرسیم تا گمراه نشویم؟ خب مفسر قرآن که ممکن است تفسیر به رأی کرده باشد؛ مرجع تقلید هم ممکن است به انتخاب خود فتوا بدهد! در غیبت کبری چطور سوالاتمان را از امام زمان بپرسم؟ طبق فرمایشات دین جانشینی هم ندارند که به او مراجعه کنیم
🟢 پاسخ:
این ممکنها، در حدّی نیست که اصل رجوع به متخصص دینشناس را مخدوش کند و در هر فنّی درصد پایینی از خطا وجود دارد؛ حتّی در زمان خود معصوم هم این مشکلات بوده؛ چون گاهی راوی کلام امام را درست انتقال نمیداده یا معصوم در زندان بوده و کسی جز شاگردان او در دسترس نبوده یا امام مجبور به تقیّه بوده و مخاطب متوجه این نشده و موارد دیگر.
به هر چه بین علمای حدیث شناس مشهور است، تمسک کنید و هر چه شاذ و نادر است را کنار بگذارید.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: نائب امام زمان کیست؟
🌕 سوال کاربر:
در حال حاضر نائب امام زمان چه کسی است؟
🟢 پاسخ:
امام زمان💐 در دوران غیبت کبری به سر میبرند؛ یعنی دورانی که دیگر بساط نیابت و سفارت و فرستادگی از آن حضرت به کلی برچیده شده و خود ایشان نیز فرمودند: تا زمانی که سفیانی خروج نکرده و صیحه آسمانی رخ نداده، هرکس ادعا کند که من بر او ظهور کردهام و مرا میبیند و به من سخن میبندد، پس او کذاب است.
ضمناً نائب و فرستاده داشتن امام باید دلیل شرعی محکم پشت سرش باشد؛ امام سفیر خود را به جامعهٔ مخاطبش معرفی میکند؛ همانطور که امام حسین💐 سفیرشان را پیش از ارسال معرفی نمودند و جامعهٔ مخاطبشان را از آمدن او باخبر کردند؛ همانطور که سایر ائمه🔸 سفیرانی چون عثمان بن سعید و یا محمد بن عثمان را برای ایّام غیبت معرفی و منصوب کردند؛ اگر توقیع امام مهدی💐 را مطالعه کرده باشید، ایشان غیبت کبری را علت نبود سفیر میدانند؛ در نتیجه مادامی که علت برقرار است معلول که نبود سفیر است هم برقرار است!
✅ پس برای خودمان خیال پردازی و نائب سازی نکنیم؛ حال آنکه عرض شد عدم داشتن نائب و فرستاده در عصر غیبت کبری، مورد اتّفاق کل شیعه بوده و هست.
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: نائب امام زمان کیست؟
🌕 سوال کاربر:
در حال حاضر نائب امام زمان چه کسی است؟
🟢 پاسخ:
امام زمان
ضمناً نائب و فرستاده داشتن امام باید دلیل شرعی محکم پشت سرش باشد؛ امام سفیر خود را به جامعهٔ مخاطبش معرفی میکند؛ همانطور که امام حسین
✅ پس برای خودمان خیال پردازی و نائب سازی نکنیم؛ حال آنکه عرض شد عدم داشتن نائب و فرستاده در عصر غیبت کبری، مورد اتّفاق کل شیعه بوده و هست.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#پرسمانمهدوی
🔴 موضوع: زمان رجعت
🌕 سوال کاربر:
رجعت بعد از شهادت امام زمان هست یا همزمان یا قبل؟
🟢 پاسخ:
رجعت یعنی زنده شدن برخی از مردگان که به دو بخش هست:
- بخش اول: گروهی در هنگام ظهور یا کمی پس از آن برای یاری امام مهدی💐 زنده میشوند که تعدادشان محدود است.
- بخش دوم: هر امامی با خوب ترینها و بدترینهای زمان خودش رجعت کرده و خوبها انتقام خود را از بدها میگیرند که این با رجعت امام حسین💐 در زمانِ نزدیک به وفات امام مهدی💐 اتفاق میاُفتد.
که در این باره دو نظریه وجود دارد:
- در زمان ظهور
- نزدیک به وفات حضرت مهدی💐
(بنده بارها و بارها عرض کردم نه تنها هیچ دلیلی بر شهادت حضرت مهدی💐 وجود ندارد؛ که ادله بر خلاف آن است و ایشان به مرگ طبیعی وفات خواهند نمود.)
❤️ @Ajayebezohoor
❤️ @Ajayebezohoor
🔴 موضوع: زمان رجعت
🌕 سوال کاربر:
رجعت بعد از شهادت امام زمان هست یا همزمان یا قبل؟
🟢 پاسخ:
رجعت یعنی زنده شدن برخی از مردگان که به دو بخش هست:
- بخش اول: گروهی در هنگام ظهور یا کمی پس از آن برای یاری امام مهدی
- بخش دوم: هر امامی با خوب ترینها و بدترینهای زمان خودش رجعت کرده و خوبها انتقام خود را از بدها میگیرند که این با رجعت امام حسین
که در این باره دو نظریه وجود دارد:
- در زمان ظهور
- نزدیک به وفات حضرت مهدی
(بنده بارها و بارها عرض کردم نه تنها هیچ دلیلی بر شهادت حضرت مهدی
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM