متخصصین‌ بهداشت‌ ایران
50.2K subscribers
22.8K photos
4.76K videos
1.63K files
19.7K links
🔻 رسانه بهداشت و درمان
با حضور تمام گروههای بهداشت و درمان و جامعه پزشکی

▫️ارتباط جهت درج تبلیغات و پیام ها: @ahmadmehri

اینستاگرام: https://www.instagram.com/behdashtian1
ایتا:
https://eitaa.com/behdashtian
بله:
https://ble.ir/behdashtian
Download Telegram
🔴 نیروهایی که در گمنامی، خود را به مردم میرسانند تا با آموزش هایشان نگذارند مردم مبتلا به کوروناویروس شوند.

▪️ اینجا تلاش مراقبین سلامت پایگاه بهداشت شهری شهید بهشتی رودان در استان هرمزگان برای آموزش چهره به چهره مردم برای پیشگیری از کوروناویروس

#همه_خادمیم
#همکارم_خداقوت
#کورونا_را_شکست_میدهیم


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 افزایش 40% حقوق پایه کارکنان قرارداد کارمعین (تبصره 3 ماده 2)‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (بخشنامه شماره 1623/100 مورخ 10/12/1398 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

رییس/ سرپرست محترم دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
با سلام
پیرو بخشنامه شماره 309/100 مورخ 11/3/1398، به استناد ماده 62 و تبصره 1 ماده 32 آیین‌نامه اداری و استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی و با توجه به تبصره 1 ماده 2 دستورالعمل کارکنان قرارداد کار معین (تبصره 3 ماده 2) مصوب هیأت امناء، در راستای اجرای بخشنامه شماره 696488 مورخ 30/11/1398 معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق پایه کارکنان قرارداد کار معین (تبصره 3 ماده 2)، به میزان 40% (چهل درصد) از تاریخ 1/12/1398 افزایش می‌یابد.
اجرای این بخشنامه  منوط به عدم ایجاد هر گونه بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب و تخصیص‌داده شده و با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشد.

دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
#خبرفوری
تا اطلاع ثانوی ملاقات با بیماران در کلیه بیمارستان ها ممنوع شد.


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
اکونومیست: در بهداشت عمومی، صداقت ارزش بالاتری از امید دارد

مجله اکونومیست در شماره اخیر خود بطور مفصل به ویروس کرونا پرداخته و در سرمقاله خود، با ذکر این نکته مهم که "در بهداشت عمومی، صداقت ارزش بالاتری از امید دارد" نوشته است: تجربه چین درباره كرونا‌ نشان میدهد:
۸۰ % موارد ابتلا جدی نیست
۱۵ % نیاز به درمان در بیمارستان دارند
۵ % به درمان جدی در بخش مراقبت‌های ویژه نیاز پیدا می‌کنند


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔺دستور روحانی برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل

🔹در اجرای دستور رییس جمهور برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت در مبارزه با کرونا، دستور تخصیص مبلغ دو هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) به وزارت بهداشت توسط دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

+ امیدوارم در این توجهات، نیروهای شرکتی و قراردادی هم فراموش نشوند.

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 با توجه به مشکلات پیش آمده از ساعت ۱۰ شب نهم اسفند ماه در ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، مهلت ثبت نام و ویرایش کارشناسی ارشد ۹۹ از ساعت ۱۰ صبح ۱۴ اسفند لغایت ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ اسفند تمدید گردید.

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 لنز دوربین ها و رسانه ها فقط درمان را میبیند/ گمنامی ادامه دارد...

▪️در این اپیدمی، چند روزی است مردم نگران رعایت بهداشت نانوایی ها هستند. کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه خرم آبادی همچون دیگر همکارانشان در سراسر کشور تک تک نانوایی ها را می روند و ضمن نظارت دقیق بر بهداشت نانوایی ها، توصیه های بهداشتی حیاتی را اجرایی میکنند.

#همه_خادمیم
#کورونا_را_شکست_میدهیم


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 اقدام جالب یک جوان در سنندج

🔹 مبین احمدپور یک هفته است از رشته بهداشت فارغ التحصیل شده . او ساکن سنندج است. چند روزی است با هزینه خود تعداد کثیری بروشور و لوازم بهداشتی تهیه کرده و اصناف و گروههای مردمی را ملاقات میکند و آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا را به مردم میدهد.

#همه_خادمیم
#کورونا_را_شکست_میدهیم


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 شایعه و دامن زدن به اخبار مجازی از کورونا خطرناک تر است.

این روزها فقط به رعایت اصول بهداشتی دقت کنیم.


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 مسئولین این مملکت تازه به این اعتراف رسیده اند که ای کاش مدارس مربی بهداشت کافی داشت...

آقای مسئول اعتراف کن اندازه کافی مربی بهداشت نداریم!!!!

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 استوری که توسط نیروهای بهداشتی دست به دست میشود✌️

بهداشت همه چیز نیست ولی همه چیز بدون بهداشت هیچ است...


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
سامانه خودارزیابی ابتلا به کرونا

آیا مبتلا به کرونا هستم ؟

کاربر گرامی با توجه به اینکه مراجعه ی غیر ضروری به مراکز درمانی خود میتواند باعث گسترش ابتلا به بیماری های واگیردار از جمله کرونا شود، این پرسشنامه به منظور راهنمایی شهروندان از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تردد های غیر ضروری تهیه شده است .

لطفا جهت فهمیدن اینکه به کرونا مبتلا هستید یا نه و یا اینکه لزومی برای مراجعه به بیمارستان وجود دارد یا خیر ؟این پرسشنامه را به طور کامل تکمیل کنید

ادرس اینترنتی سامانه خودارزیابی ابتلا به کرونا
https://coronaisfahan.ir/


http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
🔴 دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:

🔹 ما در سبزوار 31 بیمار سندرم حاد تنفسی بستری داشتیم که از این تعداد 13 بیمار مشکوک به کورونا در سبزوار بستری هستند. از این 13 فرد نمونه گرفته شده است و منتظر جواب آزمایش از وزارت بهداشت هستیم.

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA
#فوری

🔴 نامه گلایه‌آمیز و انتقادی وزیر بهداشت به حسن روحانی رییس جمهور / پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده؟

🔹همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند. این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

در نامه گلایه آمیز وزیر بهداشت خطاب به رئیس شورای عالی امنیت ملی آمده است: به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج #ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مامور کردم تا با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند.

متاسفانه علیرغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد. پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.

سوال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟

آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟ اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد نباید اینقدر شرمسار مردم و همکارانمان در سراسر کشور باشیم.

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
http://xn--r1a.website/joinchat/AAAAADueqVk6yqsvyyoErA